Oplossing
De oplossing is een IoT device genaamd P.E.T. (Playful Electronic Tracker), bestaande uit een nodeMCU en verschillende sensoren. P.E.T. is een klein device dat je in je hervulbare fles stopt. P.E.T. geeft je gaandeweg de dag vordert feedback over jouw drinkgedrag met als doel om ervoor te zorgen dat jij genoeg drinkt. De feedback wordt gegeven door ‘gezichtsuitdrukkingen’, door deze specifieke interactie met de gebruiker is het de bedoeling dat de gebruiker gehecht raakt aan de P.E.T. Waardoor de wens om goed voor P.E.T. te ‘zorgen’ en dus van de hervulbare fles gebruik te maken vergroot. Om zo het gebruik van de PET-fles te verminderen.
Naast dat de gebruiker actuele feedback krijgt op het drinkgedrag wordt alle data die door de sensoren wordt verzameld doorgestuurd naar een dashboard. Het dashboard bevat alle drinkdata op de Knowledge Mile, waarin het gedronken aantal liters water, kwaliteit water en gebruikte tappunten worden getoond. Door middel van het dashboard kunnen bepaalde knelpunten worden geïdentificeerd en worden aangepakt.